الاثنين، 2 أغسطس 2010

انا انثى :-)


بسم الله الرحمن الرحيم 

 


أنا أنثى . . لكن في وقت الشدة تجد فيني رجولة أقوى من تلك التي توارت خلف لقب " رجل " الذي حمَلك إياه القدر . . بالخطأ

لقد اكتشفت مع مرور الايام ان الانسان يجب ان يضحي باشياء كثيره  لكي يكتشف هذه الحياه اكتشفت انه يجب ان اغامر لاكتشف اكتشفت انه يجب ان اقلب حجر من ناحية احساسي او قلبي ان اغامر بكل قوتي يجب ان اصارع  لكي اصبح انسانه تستطيع تقف باتجاه التيار  انا باستطاعتي ان اصبح اشد من الرجل صلابه بعاطفتي وقلبي وقوتي الجسديه لو اصررت على ذلك او في وقت حاجتي لهذه القوه الذي يدعي الرجل فيها انه رجل واختباء وراء الكلمه هذه  الكلمه اصعب ما فالكون انك ايها الرجل توعد ولا توفي تقول ولا تفعل طب ليه كدى ليه ما توفيش بكلمتك ليه بتحب تلف ودور  وتاخد الي عاوزه وتمسك  ببنطلونك الي لابسه وتهرب لوحده تانيا وتعمل نفس العمله فيها ايه رئيك انك مفكاش ذرت اخلاص ولا ذرت رجوله انا ارجل منك بكل معاني الكلمه لانوا لما باول بفعل لما بختار بصر على اختياري  ومش بتراجع مهما كانت الامور بزعل على صحابي اوي الي مشيوا ورى ناس غلط من البدايه ناس بتحب تتسلى بتحب تلعب بقلوبهم وديما هما تعبنين لازم البنت  تدوس على احساسها وتستحمل قرفهم والت ذوقهم وكلامهم الوحش عشان انتوا يا رجاله يلي اسمكم رجاله تعبنين فلازم تكوني واقفه جمبه بكل حاجه حتى لو داس عليكي لازم تقفي جمبه طب ايه الفايده بعد كل دى ولما يقف على رجليه من تاني يرجع يبيعك ايه دى انا بسمي الاشخاص الي زي دول مش رجاله لازم نحط يافطه كبيره اوي دول اي حاجه الا انوا يكون راجل  واكتشفت كمان 
انوا الحاجه الي بضيع منك مش تدور عليها تاني لانوا لما تلائيها بين ايد تانيا بانك غلطي اكبر غلط انك اعدتي تدوري زي المقوله دي الي بتاول  

كنت أبحث عن خاتم ضاع من يدي ظننته أنه الماس فلما رأيته بيد غيري أيقنت بأنه نحاس !! وبالفعل بتندمي طول عمرك انك عرفتي شخصيات زي دي يلا الحمد الله ربنا يكرمك يا صحبتي  ويهديكي ويبعد عنك ولاد الحرام وبنات الحرام لانوا الناس دي ما تنفعكش وما تنفعش اي حد بيمر بالكلام دى لانوا دى اسمه الت فهم وغباء  ربنا يحفظك ويحفظني ويبعد عنا شر الدنيا دي  يارب