الاثنين، 23 نوفمبر 2009

التاج التاج وصلني التاج


19 بسم الله الرحمن الرحيم

أولاً التاج ده وصلني من دورنا الي مش يعرفها تباه راح عليه نص عمره هههه
الي هيا بمدونتها تدعى

انت مين بقى؟

سوسو العسوله بنت ابوها هه

عندك كام سنه؟

22سنه

هل انت متزوجة ؟ وهل عندك اولاد؟

لا

دراستك ايه؟

ادارت مطارات وعلوم الطيران

كم طولك...وما لونك..؟

طولي 165 عارفه اصيره ههه
لوني يعني ايه لوني دي على اولتك
ايش لونك
تمام الحمد الله
بيضاء

هل تمارسين عملا بشهادتك ام عمل حر وماهو ؟

لا بس ناويه ادور على شغل اشتغل وازاكر بنفس الوئت

ماهى مدة عملك اليوميه ؟

انا بدرس مش بشتغل ليسا طالبه بس لما اشتغل هباه ارد

ماذا تفعلين بوقت فراغك ؟

بئزئز لب هههه
يعني بعمل ايه بقضي حجاتي بدرس بقرا قران وبنام بعز سريري اوي


هل لديك هوايات....وهل تمارسينها ؟

عندي اجمل هوايه الكل بيمارسها الاكل ههه

هل تشعرين برضا ربنا عنك ؟

الله اعلم

بس ما دام هو بيختبرني عمالوا فاكيد بيحبني وراضي عني


هل تحبي؟...ومن بقلبك الان؟

ايوه بحب الي بقلبي هو ربنا دلوئتي غيره مفيش

او في بس انا مش هاول هههه

لو لم تجدي من تحبي ....فماذا ستفعلين ؟؟

هههههههه
مش تخافوا هلأيه او بالاحرى مصيره يلئيني ههههه هو انا الي هدور

عندما تكونين فى موقف اتخاذ القرار..تخالفين الجماعه.. ام تشركين معك الاخرين ؟

لو موضوع ليا باخد برئي وبرئي الناس بشوف وجهات النظر وباخد الاصح

او الي بيصلح لموضوعي

بحب الشورى اوي

هل تتعاملين بواقعيه؟

طبعا اكيد

ماهو الشيء الذى فعلته وندمت عليه طول عمرك ؟

مفيش حاجه بعملها بندم عليها حتى لو كانت غلط لانوا بالاحر دى كان

اختياري انا قراري انا محدش ضربني على ادي والي اعمليه

هل تصارحين غيرك بالحقيقه ؟ ام تقولين له مايريد سماعه؟

لا طبعا باول الحقيقه دائما مهما كانت صعبه او ممكن يتحس منها بس اكدب ليه

صف انسان يمكن ان تحبيه عمرك كله ؟

احبه عمري كله اكيد ربنا ورسوله سيدنا محمد رسول الله
وممكن بالمستقبل جوزي

متى يقسوقلبك ؟

لما الي ادامي يكون قلبه اقسى من قلبي علي ممكن لما الانسان بيمر بظروف معينه البه بيقسى

من هو اول من قلت له احبك؟

ههههه اكيد لبابا ومامه وانا صغيره ولازلت

هل يمكن ان تحبي احد من المدونين؟

لا مش اعتقد

وهل يمكن ان يكون شريك حياتك؟

لا مش اعتقد كحب وجواز وجيزه تؤتؤ
بس كحب اخوي اها بحبهم كلهم زي اخواتي

ماذا تعنى لك المرأة او الرجل؟

المرأة رمز الحنان والعطف والرقه

الرجل رمز القوه والحمايه من جميع النواحي والامان


فى زمن البحث عن الماده ..عن ماذا تبحث انت ؟

عن العلم والتقوى والايمان والصبر لانوا المال مش كل حاجه بالدنيا دي المال بيروح وبيجي

متى تعرفي انك تحبي ؟

لما الئي الشخص الصح الي يستاهل محبتي دي

ماهى الشخصيه التى اثرت بحياتك ؟

اكتر شخصيه هيا امي بجد اكتر انسانه صبرت اوي

هل يوجد من ترينه سعيدا فى الدنيا ولماذا ؟

اكيد طبعا الحمد الله ربنا بيقطع من هنا وبيوصل من هنا مش بينسى عبده

ماهى درجة صراحتك ؟

كبيره اوي مش ضروري احدد

وماهى المواقف التى يمكن ان تكذبي فيها ؟

مش عارفه
بس ليسا مش وصلت للمرحله دي بما انوا الصراحه مطلوبه اكتر

هل يتغير الحب بعد الزواج؟

لما اجرب هئلوكوا

فيما تفكري الان ؟

هههههههه ازاي اخلي اوضتي دافيه اصل الدنيا برد جدااااا

لو لم تعيشي بمدينتك؟؟؟فاى مدينه اخرى تفضينلها ؟

بما اني سفرت بلاد كتيره وعشت في كل بلد 5 او 6 سنين او ممكن اشهر بس نفسي اشوف الحياه عمله ازاي بمصر ام الدنيا ليسا مش زرتها بس قريبا ان شاء الله

من اول من ياتى ببالك لتحكى له اسرارك؟

اسراري انا مش باول اسراري لحد غير ربنا هو العالم بيها

من هو الد اعدائك؟

من اغتصبوا ارض ليس من حقهم

من ظلموا شعوب للاستلاء على حقوقهم

من هو صديقك؟
ربنا

لو الدنيا كلها زيك....لمن تقول هذه العباره ؟

الرسول عليه الصلاة والسلام

ماذا تكره فى الحياه ؟

الشيطان أعوذ بالله منه ومن وسواسه

ماذا تحب ؟
ههههههههه
بحب امي

بحب اخواتي

بحب عالمي

بحب دنيتي

بحب ديني

بحب اوضتي

بحب اكلنا الي امي بتعملوا لينا

بحب حبايبي

بحب كل مين بيحبني

بحب جامعتي

بحب جوزي الي هيباه ابو ولادي (ليسا في علم الغيب )

بحب ولادي هههههههه بنت الجيران الي ليسا سرئاها هلعب بيها وهرجع اكمل رد هههه


كيف تواجه مايضايقك وماذا تفعل عند المفاجآت ؟

بحاول الئه حل للموضوع الي بيضايقني ومهما كانت عواقب الحل دى هعمله
هههه مين مش بيتبسط من المفاجئات يمكن يصبني من الفرحه هبل على صرع على شوية غباء من الصدمه يعني هههههههه

لو معاك فلوس اكثر مما تتخيل...فماذا ستفعل بها ؟

هئسمها بالنص اتبرع فيهم لكل محتاج فقير

النص تاني باه هحج عن نفسي وهرجع احج تاني عن ابويا الله يرحمه عشان كان نفسوا فيها

هفتح لنفسي مكتب سياحه وسفر اديروا انا ههههههههه

او افتح مطار بحالوا واعد اديروا ههههه كدى كدبه اكبر الاولى هتتعمل بس التانيا مستحيل هههه ان شاء الله

هل الفقر يصنع حبا؟؟

مش مهم ايه الوضع الاجتماعي للناس اكيد طبعا في حب

وماذا لو وجد الحب فى زمن الفقر المادى؟

عادي الواحد بيتئقلم علي معاه الانسان بيئقلم نفسه على حسب الي عنده مهما كان الي عنده اليل بتلائيه بيعيش عوايل

فاكيد موجووووووووووووووود السؤال بيتعاد كم مره

ماهى اقسى صدمه تعرضت لها حتى وقتنا هذا؟

اكيد وفات ابويا لدلوئتي بحاول اصحى منها كانت صدمه كبيره محدش متوقعه ومع مرور الزمن الواحد بيتعذب اكتر كداب الي بيئول انوا بيئدر ينسى

كان رد فعلك؟

اني بحاول اتاقلم على الي اختروا ليا ربنا
اكيد الصبر
مش باول غير انا لللاه وانا اليه لراجعون

هل تعلمتى منها شىء؟

انوا الانسان الي بيروح مش بيتعوض

بس حياه بتروح وبيجي بدلها حياه تنيا تكمل مسريتنا وتكمل حياتنا معاها

انوا ربنا مش بينسا حد بياخد منوا حاجه وبيعوضه بحاجه تنيا ممكن هو مش شيفها

هل انت على استعداد لتلقى صدمات اخرى؟؟

هم السابقون ونحن اللاحقون
المكتوب ما في منوا مهروب

كيف ترد على من لاتصدقه ؟
الكداب بيروح النار افضل ازن بالكلمه دي

اذا احببت انسان ما ...هل تصرح له بحبك ؟

نعم مدامي بحبه اخبي ليه

ماذا ا تفعل لو لم يتجاوب معك؟

هههههههههه وئتها انا عبرت عن الي جوايا و خلاص

هل تؤمن بالمثل القائل:انا احب فانا اعيش ؟

انا فاكره دى بس على حاجه تنيا بتاع علم نفس انا افكر فانا موجود

ههههههههههههه

لا الزمن زمن ولا الحب حب

ماهى القضايا التى تشغل بالك؟

مليش بالسياسه

منفضه للكل

الي شاغل بالي قضيتي انا ازاي اتخرج عالصيفي دى

هل تستطيع تحقيق كل احلامك؟

لو ربنا اراد اني احققها هحققها ابل ما ياخد امنته ربنا

هل تمتلك طموحا...وماهو؟

طموحي اني اباه عالمة ذره ههههههههه
لا بجد
طموحي هو اني ابني ذاتي



كيف ستحقق طموحك...ام سيبقى حلما فقط!!!!!!!!!!

ان شاء الله اكيد

ماهى علاقتك بالدنيا؟

نائر ونئير كل ما احل حاجه

تطلعلي حاجه اكبر فانا اعتقد اني كل ما اكبر سنه تزيد مسؤولياتا ومشاكلي اكتر مش عارفه كاني بكبر وبكبر الشنطه معايا هههههههه

لو لك اختيار زمن تعيش به....فماهوذلك الزمن ؟ ولماذا ؟

هو اللي أنا عايشة فيه

لأن هو دا الزمن اللي ربنا خلقني فيه وشايف اني هقدر أتعايش فيه

بس بجد بجد كان نفسي اكون بزمن الرسول عليه الصلاة والسلام

هل يمكن ان ارا ك وانت غائب؟؟؟؟؟؟؟

ههههههههههههه

مش عارفه عاوزه تشوفيني ايزاي وانا غايبه تئلبي عفريته وله عصفوره مغرده اخرك في جوف حيوان يا دي خبتك

التئيله من الي كاتب الاسئله دي دى فاضي ربنا يعينوا

لا اديكي حل اسهل اطلعيلي باحلامي


ماذا ترى فى نفسك مميزا عن الاخرين؟

ههههه مميز عن التانين مش عارفه مادح نفسه كداب الناس اعلم ايه مميز اكتر فيا

بس ممكن اني لما احب بخلص اوي وببوفي اوي للشخص الي ادامي استحاله اغدر

من اذا اقترب منك ...هربت منه بعيدا؟

حاجه ممكن تدمرني او اتعذب بسببها ههرب بعيد اوي عشان احمي نفسي مش اكتر

من تقول له : قرب منى قرب ...ياقلبى يا متغرب ؟
ممممم حبيبي الغائب

بنت اخويا الما

اخواني التلاته الي سفرين

مرات اخويا

ابويا الله يرحمه نفسي اشوفه اوي وحشني جدا

ماذا تريد ان تقوم به قبل ان تموت؟

ان اساعد الناس الي محتاجه مساعده

اغفر ذونوبي واطلب الغفران من ربنا

اهداء التاج ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هناك تعليقان (2):

E73 يقول...

عسل والله يا سوسو
اجاباتك عسولة انا وصلت لحد بنت الجيران اللي انتي سرقاها
هههههههههههه
ان شاء الله هكمل
بس بجد اجابات جميلة

ربنا يحميكي ويطمنك

سوسو الاموره يقول...

انتي الي عسل يا وزتييييي هههههه
كفي البائي وارجعي علئي ما حدى علئ غيرك هههههههههه