الجمعة، 6 فبراير 2009

بعد ما تلاقينى



كانك صبح وانا ليل يا روحي كيف نتلاقي ...فراق و تونا بالله بعدنا ما تلاقينا ... كانك صبح وانا ليل يا روحي كيف نتلاقى


اذا كان السبب نورك يعارض كل امانينى فهذا ثوبيه الاسود رميته وبنوي احراقه كانك صبح وانا ليل يا روحي كيف نتلاقى


اخاف اني جرحتك بس بكلماتي وتشكينه كلامي جايز اننه تعيقه كثرت اشواقه انا ما قلت غير انك محبه كلها في دينك وقلت انك قريبه لي مثل غصنن لاوراقه كانك صبح وانا ليل يا روحي كيف نتلاقى


احس اني اعرفك من زمانين ما حيا فينا واحس اني ظالم بيك يدور عيد لاشراقه تخيلت الزمن برقه وشفتك للعمر مينى وانا وان ما صفيتي بيه وعدني البحر باغراقه كانك صبح وانا ليل يا روحي كيف نتلاقى


يا شمعت حبنا توي وقدتك لا تطفينا علامك ما تحملتي نسايم جات مشتاقه فراق ليتنا مره قبل هذا تلاقينى يا صبحي يا امل ليلي يا ليت في يوم نتلاقه كانك صبح وانا ليل يا روحي كيف نتلاقى يا روحي كيف نتلقى

هناك 13 تعليقًا:

mo5tar يقول...

اول زيـــارة

بس مش عارف ايه حكــاية الفراق اللى ماشبة فى البلد اليومين دول

هاخد لفة فى المدونـــة :D

تحياتى

سوسو الاموره يقول...

لا انا باول عن لخظة لقاء بين اتنين وهما هيفترقوا في نفس اللحظه لحظه بعد ما تلائوا مش ااصد الفراق الهجر تؤتؤ بس بجد نورتنا يا مختار وان شاء الله تكون استمتعت بالمدونه ولك مني ارق التحيات

غير معرف يقول...

الامل والحلم

اقوى من الواقع

ولو ان الواقع هو الحقيقة

لكن دايما الحقيقة مُرة

سوسو الاموره يقول...

ان الحياه هكذا ديما تفرق وفي لحظة اللقاء تلائها اللحظه دي اطول لجظه صحيح الحقيقه مره والواقع المفروض نعيشه بس لو محلمناش يباه مفيش حياه نورت يا اسماء واحلام في وجداني ياريت ديما الائيك في مدونتي بجد اتشرفت ولك مني اجمل التحيات

غير معرف يقول...

انت بتقولى ان لحظة اللقاء بتبقا طويلة

طيب ازاى ده على كده الدنيا كانت ماشية معايا بالعكس اصل لحظات لقائى

كانت عبارة عن ثوانى والفراق كانت طويلة جدا
((مشعارف يمكن اختلاف الاماكن

له علاقة بذلك))

الحتة دى كانت هزار

سوسو الاموره يقول...

معرفش وربنا كل واحدواحاسيسه بص لما تكون تحب انسان لو عشت لحظه معاه هتحس اللحظه دي سنه اما الفراق فهو صعب صحيح بس الايام بتعدي بسرعه وبتنسيك مع الوقت ههههه يمكن اختلاف الاماكن زي ما الت وانا كمان بهزر ههههههه

غير معرف يقول...

عزيزتى سوسو الامورة

كل الاماكن من صنع الله

وكل القلوب من صنع الله

بس فعلا ده شىء غريب

سوسو الاموره يقول...

مممممممممم الحمد الله
اكيد
بس ايه الغريب يعني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

غير معرف يقول...

اقصد لغة القلوب


ثابتة فكيف يختلف الاحساس باشياء من المفترض انها ايضا ثابتة

سوسو الاموره يقول...

كلامك درر وربنا مش عارفه هو الحب والاحاسيس ثوابت ولا متغيرات اكيد ثوابت بس هو الحب بيدوم كتير وهل ممكن تبيع الي تحبه او هو يبيعك ودى اكيد اما لو جينا على الاحاسيس والمشاعر هيا بجد مش ملكك انت مش بايدك انك حبيت انسان وفجاه باعك او انوا حصله امر اجبرهر يبعد عنك دى الي بيخليني افكر كتير بالحجات دي سواء هي ثوابت ولا متغيرات من انسان لتاني من الاحساس والمشاعر و وعيش الحياه والخ هه يارب تكون وصلتك افكاري بعدين كل واحد وافكاره وارائه وانا بجد افكارك او مبادئك بتعجبني لانها كلها فيها من الواقع نورتني

سوسو الاموره يقول...

كلامك درر وربنا مش عارفه هو الحب والاحاسيس ثوابت ولا متغيرات اكيد ثوابت بس هو الحب بيدوم كتير وهل ممكن تبيع الي تحبه او هو يبيعك ودى اكيد اما لو جينا على الاحاسيس والمشاعر هيا بجد مش ملكك انت مش بايدك انك حبيت انسان وفجاه باعك او انوا حصله امر اجبرهر يبعد عنك دى الي بيخليني افكر كتير بالحجات دي سواء هي ثوابت ولا متغيرات من انسان لتاني من الاحساس والمشاعر و وعيش الحياه والخ هه يارب تكون وصلتك افكاري بعدين كل واحد وافكاره وارائه وانا بجد افكارك او مبادئك بتعجبني لانها كلها فيها من الواقع نورتني

امل يقول...

ما اسم المطرب الي غنا هي الاغنيه يا ليل دانه

غير معرف يقول...

اسمه احمد الهرمي