الخميس، 12 مارس 2009

ما الحياه ؟؟؟؟؟؟

ما الحياه ؟؟؟
يوم ... سنه ... لحظه ... دقيقه
كم يوم سنعيش ؟؟؟
كم ساعه ... كم دقيقه
وتدور بنا الاحزان
ينقلب علينا المواجع
والذكريات تلتف حولنا .... وما هي سوى مجرد زكريات
تعقدنا من مستقبلنا ... أندمر ما يحيط بنا
ايمكن ان يكون المستقبل كالماضي ام اسوأ
كيف نفكر كي نعيش مستقبل افضل
عله يكون افضل
نسينا اسمائنا التي ولدنا بها
وتذكرنا اسماء اجدادنا وقد ماتوا
مللنا مللنا الحياه لا تنتظر ما نفكر به
يجب ان نفعل شيء بأيدينا لا بأفواهنا

هناك 6 تعليقات:

عاشقه وغلبانه يقول...

المستقبل بايد ربنا سبحانه وتعالي
ادانا عقل نفكر ونختار وهو يدبرها من عنده
ماحدش بياخد اكتر ولا اقل من اللي مكتوبله من قبل مايتولد
بس لازم نتعلم ازاي نعيش النهارده من غير امبارح مايغير احساسنا باليوم

تحياتي

سوسو الاموره يقول...

ممممم لكي مني اجمل التحيه كلامك صح وانا مامنه بده جدا مفيش حد ياخد الا الي ربنا كتبهوله لازم نسعى عشان الرزق وعشان نعمل لنفسنا مستقبل بس انا باصد عن امور تنيا مشاكل جوه عيله بسيطه دى انا الي بحاول اتكلم عنوا بعبر عن الي جويا بس بجد مش هناخد اكتر من نصيبنا نورتيني

blue-wave يقول...

صح
بس ياريت نقدر

سوسو الاموره يقول...

نورت وشكرا على تعليقك بجد ياريت نادر

AhMeD RaDy يقول...

ايوة .. نعم .. خير فى ايه بقى ؟؟؟

عاليزة تقولى ايه بقى ... ؟

اممممممممممممممممم

هو بصراحة ومن الاخر .. الحياة دى بالنسبة لى لحظة

وربك يستر

سوسو الاموره يقول...

هههههههههههههههههه وربنا ضحكتني يا احمد طب ما انا عارفه انها لحظه يا تعشها حلوه يا مره انا منفضه دماغي وعيشاها حلوه ديما هههههههه نورة المدونه